Pradžia   Tekstas lengvai suprantama kalba
Skaitovas
Kviečiame susipažinti su Lietuvos įvairovės chartija

Lietuvos įvairovės chartija

Lietuvos įvairovės chartijos asociacijos logotipas

Lietuvos įvairovės chartija yra organizacija.

Organizacija padeda įmonėms ir kitoms įstaigoms.

Toliau Lietuvos įvairovės chartiją vadinsime Įvairovės chartija.

Dokumentų pasirašymas

Įvairovės chartija padeda, kad darbe visi jaustųsi gerai.

Pavyzdžiui, žmonės su negalia ar žmonės iš kitų šalių.

Visas pasaulis

Įvairovės chartija priklauso Europos chartijų grupei.

Tai reiškia, kad Europoje yra daug Įvairovės chartijų.

Europoje yra daug šalių.

Kiekviena šalis Europoje turi Įvairovės chartiją.

Pavyzdžiui, Įvairovės chartiją turi:

  • Lenkija,
  • Lietuva,
  • Latvija
  • ir kitos šalys.
Struktūra

Chartija turi virš 40 narių.

Kiekvienas narys yra įmonė.

Įmonė yra darbo organizacija.

Pavyzdžiui:

  • maisto prekių parduotuvių įmonė,
  • kompiuterių įmonė.

Įvairovės chartija padeda toms įmonėms dirbti.

Užduotys

Įvairovės chartija padeda kitoms organizacijoms įgyvendinti lygias galimybes darbe.

Tai reiškia, kad darbe visi žmonės būtų lygūs ir dirbtų su tomis pačiomis taisyklėmis.

Įvairovės chartija stengiasi, prižiūri ir moko kitas įmones, kad jos galėtų būti saugios darbuotojams.

Pavyzdžiui, Įvairovės chartija moko įmones, kad darbo vietoje turi būti saugu dirbti.

Pavyzdžiui, darbuotojas negali būti skriaudžiamas, nes kalba kita kalba.

Patikrinimas

Įvairovės chartija atlieka tyrimus ir bando išsiaiškinti:

  • kaip darbuotojai Lietuvoje gyvena,
  • ar darbuotojai turi lygias teises darbe.

Pavyzdžiui, Įvairovės chartija moko įmones, kad visi žmonės turi gauti vienodą atlyginimą už tą patį darbą.

Pavyzdžiui, pardavėja moteris ir pardavėjas vyras turi gauti tiek pat pinigų.

Įvairovės chartija stengiasi, kad visi žmonės darbe jaustųsi saugūs ir laimingi. Tai yra žmonės, kurie:

Negalia 2
  • turi negalią,
Vyras 2
  • yra kitos odos spalvos,
Senelis
  • yra vyresni,
Vyras
  • yra jaunesni,
Mergina
  • yra kitos lyties,
Draugystė
  • myli tos pačios lyties žmonės,

Pavyzdžiui, vyras myli vyrą.

Tikėjimas
  • kalba kita kalba,
Monkas
  • tiki į kitą dievą,
Negalia
  • yra kitokie ar turi kitokių idėjų,
Žmonių įvairovė

visi kiti žmonės.

Paveiksliukai iš: https://undraw.co arba sugeneruoti dirbtinio intelekto.

Tekstą parengė Lietuvos įvairovės chartijos asociacija.

Tekstą redagavo Laura Mikelevičiūtė.

Teksto vertinimą atliko asociacija „Aktyvus balsas“:

  • Vertintojas Aurelijus Krupavičius.
  • Vertinimo koordinatorė Paula Stašaitienė.